teisipäev, 6. jaanuar 2009

Kreeka

Ma just taipasin - täna möödub kuu aega Alexise laskmise järel tekkinud rahutuste algusest.
Wikipedia artiklit oli täiendatud, see oli hea, ma sain targemaks, kuigi mitte väga palju. Kreeka ajalehtede jälgimine aitab uudistega kursis püsimise suhtes kõvasti paremini kui BBC või veel enam, Postimehe jälgimine. Postimees on muidugi iseenesest päris tubli, nad on üpris kiired ja ülevaatlikud, aga see on siiski Eesti ajaleht, puudu jääb objektiivsusest, erinevatest vaatepunktidest ja väliskorrespondentidest. Aga noh, kui ma neid parasjagu tahan, siis nett on suur ja lai...

Igatahes, Revolutionary Struggle, terroristlik rühmitus, mis nimetab end 17 Novembri (veel terroristlikum rühmitus kui eelnimetatu, nad võtsid asja ikka päris tõsiselt kuni nad 2002 kinni võeti) järeltulijaks või kõrvalharuks või millekski sääraseks /palun ära crashi nii tihti, Ubuntu!/, nemad võtsid kuu aja tähistamist südamesse ja tulistasid politseinike pihta. RV-sse kuulub kindlasti vähemalt kaks inimest, see on selge. Neidsamu relvi on nad varem kah mitu korda kasutanud, nii et ilmselt on Revolutionary Struggle päriselt olemas, mitte nagu see wannabe asi, mis väitis, et nemad olid need, kes tulistasid 23ndal detsembril Ateenas märulipolitseinike bussi. Keegi ei uskunud neid. Ma ei mäleta, kuidas nad ennast nimetasid. People's something.

Aga igatahes, arvestades seda tulistamist ja kuu aja tähtpäeva ja seda, et nad pidasid Ateenas tänaseni jõulurahu (mis tähendas, et meeleavaldustel osales korraga ainult tuhanderingis inimesi ja põlema pandi ainult mõned pangad ja mõned autod ja vana aasta õhtul tuldi isegi Thessalonikis ja Ateenas ülikoolidest välja, nii et tähtsad inimesed sai minna kahjusid hindama), siis läheb asi seal päris huvitavaks. Homme peab kindlasti lehti lugema. Ma panen kuskile allapoole ka mõned Kreeka ajalehtede lingid.

Kreekas on üldse põnev, Türgi vingub, et nad rikuvad nende õhuruumi ja Kreeka ütleb, et Türgi on nõme ja majandus on neil kõvasti rohkem persses kui meil.

Mul oli iseenesest plaanis hommikul eesti keele eksamile minna, aga ilmselgelt tahab õpetaja, et see ei oleks nii lihtne, nimelt on ÕISist läinud eksami koht ja kellaaeg. Kellaaeg oleks poogen, see on kas kell 8 või kell 10, aga kui kohta ei ole, on natuke keeruline. Seega lähen ma eksamile 12ndal. Eesti keeles ei pea eksamile regama, nii et kõik on ok, kuigi 12 pole maalikunsti inimeste aeg.

Ma otsisin neid Kreeka ajalehti ja avastasin, et Google News Search laseb otsida uudiseid tagasi aastasse kuni 1930. Muidugi enamikku neist vanadest artiklitest ei saa lugeda ilma neid pakkuvate ajalehtede subscriberiteks hakkamata või neid artikleid ostmata, aga see on äge siiski. /Ma ütlesin, et ära crashi!/

Lisaks näitab ta tabeleid selle kohta, kui palju artikleid mis aastakümnetel/ aastatel/ kuudel sinu otsitava teema kohta on. Ma panin otsisõnaks Estonia. See oli naljakas, kuni neljakümnendateni Eesti osakaal uudistes tõusis sujuvalt ja siis vajus täiesti põhja, ilmselgetel põhjustel, eksole, ja siis 80ndate lõpust hakkas tõusma, jõudes eelmisel suvel üle 5000 artikli kuus. Kusjuures, Eesti majandus paistab olevat olnud palju põnevam kui Pronkssõdur - asi, mida ma ei teadnud. Hurray for useless trivia! Ja siis mingil kummalisel põhjusel pole alates septembrist Eesti kohta ühtegi uudist. Putin on nagunii selle taga! Väga kahtlane, väga kahtlane, ma ütlen, viimati juhtus, et ühtegi uudist Eesti kohta ei olnud, aastal 1984 ja siis ka ainult ühel kuul, nüüd ligi viis kuud järjest! Dun-dun-dunn.

Mm, ma lähen parem magama.

Lingid enne seda.

Today's Home News - ei ole jälginud, ei oska öelda, kui ülevaatlik see on
ERTonline - peaks olema üpriski kvaliteetne, aga pole jälginud
Kathimerini.com - pisut aeglane ja võiks olla ülevaatlikum, aga vähemalt on kohapealt ja olemas - saab infot, mida ülemaailmne meedia pole vaevunud kajastama

Nonii. Head ööd ja elagu maailmarevolutsioon (ei, ikka veel mitte see kommunistlik)!

Kommentaare ei ole: