neljapäev, 8. jaanuar 2009

Jälle

Et siis Kreeka ja Türgi tülitsevad ikka piiri pärast, Türgi lennutas demonstratiivselt oma hävituslennukeid Kreeka piiri juures, aga see ei tohiks midagi eriti tähendada, nagu ma aru saan, on nad lihtsalt halvad naabrid.
Täna (neljapäeval) on Kreekas metrootöötajate ja veel suure hulga töötajate streik, ülehomme õpilaste, üliõpilaste ja tudengite ja ilmselt veel kellelgi. Streike on seal nagu seeni pärast vihma, Exarchia on muidugi pisut vaiksem, kui nad tahaksid, aga politseinikud on seal, nagu ma aru saan, sõna otseses mõttes iga nurga peal, nii et inimestel ei õnnestu organiseeruda, aga üheksas peaks siiski suuremate protestite päevaks kujunema, kuna Kreeka üliõpilased on väga aktiivsed ja poliitiliselt tundlikud. See viimane on üpris mõistetav, kui pisut nende lähiajalugu teada.

Kuidas Euroopa gaasita hakkama saab? BBC abiga.

Austria - arvab, et peab kolm kuud oma varudest vastu kuni talv kestab

Bosnia-Hertsegoviina - suunas tarbijad alternatiivkütuseid kasutama. Gaasivarusid ei ole, temperatuur on hetkel -10 ringis. Ühesõnaga jama.

Bulgaaria - piiravad gaasitarvimist. Gaasi jätkub heal juhul paariks päevaks, mitmed koolid ja asutused on suletud, paar linna on ilma kütteta. Külma ligi -5 kraadi.

Horvaatia - suuremad tööstused gaasi ei saa, muidu pole vist väga hullu, sest ligi pool gaasist, mida nad tarbivad, tuleb neilt endilt.

Tšehhi Vabariik - reserve jätkub umbes 40neks päevaks, aga Norra kaudu saavad lisa, hetkel pole hullu.

Saksamaa - kui gaasi ei tule ja talv on pikk ja külm, siis võib tekkida kergeid puudujääke, aga tavatarbijaid see ei puuduta.

Ungari - suunas oma tööstused alternatiivkütuste kasutamisele. Suzuki tehas on ajutiselt kinni.

Serbia - umbes 40 päeva gaasivarusid, elektrigeneraatorid on lülitatud alternatiivsele küttele ja inimesi soovitatakse jälgida oma elektritarbimist.

Slovakkia - kuulutas välja energiaeriolukorra, Citroeni tehas on ajutiselt kinni ning räägitakse tuumaelektrijaama taasavamisest, mis suleti nädal aega tagasi.

Türgi - saab Musta Mere alt jooksvast torust rohkem gaasi, nii et kõik on hästi.

Ukraina - usub, et saab oma varudega aprilli lõpuni hakkama.

Nii et kõik on hästi. Hurraa.

2 kommentaari:

Aqr ütles ...

Jajaa, tunnen kaasa neile õnnetukestele. Ma tean, mis tunne neil on. Eelmine talv käisin isa toas ringi ainult kampsuni ja villaste sokkidega ja ei saa öelda, et sellest väga palju soojem oli :) Aga mis ma tegelt tahtsin öelda. Et üks sinu või Mialee raamat, see Neil Gaimani oma on minu käes ja ma üritan, kui saan selle ikkagi ära tuua aga läheb pidevalt meelest. See post siin on selleks, et sa teaksid kus see raamat on. Ma ise unustan tihtilugu ära kellele mida laenan ja siis on paha lugu, kui laenaja iose ka ära unustab ja ma oma kalleid paperpacke enam kunagi ei näe.

Aqr ütles ...

käisin ise toas* tahtsin ma öelda. Isal polnud häda midagi, temal oli toas soe.