teisipäev, 26. veebruar 2008

Aging is bad for your health

Mulle on juba väga pikka aega käinud pinda, kuidas pidevalt reklaamitakse kortsudevastaseid kreeme ja salve ja võideid ja koeri. Ei, koer oli lihtsalt osa reklaamist, teda otseselt ei reklaamitud...

Mis ajast saadik on vananemine midagi kohutavat ja ebanormaalset? Sest, olgem ausad, olgugi, et vananeb ainult iga kümnes inimene ja ülejäänud jäävad alatiseks nooreks ja kortuvabaks, on kümme protsenti päris kõva osa inimkonnast. Nad kasvavad, nad arenevad, neil tekivad esimesed naerulohukesed, kortsukesed silmade ümber, murekortsud, igasugused muud kortsud. Selle pisikese osa inimeste jaoks, kel kortsud tekivad, on tegu ju täiesti normaalse asjaga.

Ei, tõsiselt. Kortsud on toredad. Nad aitavad väljendada emotsioone, nad näitavad elukogemust ja nad on ju tegelikult ilusad ka. Kujutage ette mõnda kuuekümneaastast kortsudega vanaema. Pole üldse see. Miks on nii raske võtta elu sellisena, nagu see tegelikult on?

Ka vananeda tuleb osata.

Ma ei tea... mis on vananemises halba? Ei kujuta ette. Ma ei taha vana olla. Sest ma tahan noor olla. Aga vananemise ja vana olemise vahel on tegelikult suur vahe. Ma võin olla neljakümnene ja noor, eksole. Aga neljakümnene ja mitte vananenud on juba keerulisem.

Ma ei tea, võtta kuulda seda, kui kosmeetikatootjad ütlevad, et kortsud on pahad, tundub umbes sama, kui uskuda parteid, kui see ütleb, et kommunism on hea. (Jah, ma tean, mulle ei tulnud midagi pähe, pea on tühi. Joonistan. Magada tahaks, mitte küll hetkel nii konkreetselt, ent pikalt.)

Vanadus on ikkagi ilus asi.

___

Palju-palju tegemist on tegelikult.
Te võite oma rolle küsida.
Urg.
Ei politseiriigile on kanal2 peale pahane ja ma ei imesta. Tahavad, et kanal2 vabandust paluks, vstasel korral lubavad pressinõukogusse pöörduda. Äge. Kanal2 ei vabanda, saab näha.

Kommentaare ei ole: