esmaspäev, 24. märts 2008

1Ja Jumal kõneles kõik need sõnad, öeldes:

2"Mina olen Issand, sinu Jumal, kes sind tõi välja Egiptusemaalt,
orjusekojast.
3Sul ei tohi olla muid jumalaid minu palge kõrval!
4Sa ei tohi enesele teha kuju ega mingisugust pilti sellest, mis
on ülal taevas, ega sellest, mis on all maa peal, ega sellest, mis on
maa all vees!
5Sa ei tohi neid kummardada ega neid teenida, sest mina, Issand,
sinu Jumal, olen püha vihaga Jumal, kes vanemate süü nuhtleb laste
kätte kolmanda ja neljanda põlveni neile, kes mind vihkavad,
6aga kes heldust osutab tuhandeile neile, kes mind armastavad ja
mu käske peavad!
7Sa ei tohi Issanda, oma Jumala nime asjata suhu võtta, sest
Issand ei jäta seda nuhtlemata, kes tema nime asjata suhu võtab!
8Pea meeles, et sa pead hingamispäeva pühitsema!
9Kuus päeva tee tööd ja toimeta kõiki oma talitusi,
10aga seitsmes päev on Issanda, sinu Jumala hingamispäev. Siis sa
ei tohi toimetada ühtegi talitust, ei sa ise ega su poeg ja tütar, ega
su sulane ja teenija, ega su veoloom ega võõras, kes su väravais on!
11Sest kuue päevaga tegi Issand taeva ja maa, mere ja kõik, mis
neis on, ja ta hingas seitsmendal päeval: seepärast Issand õnnistas
hingamispäeva ja pühitses selle.
12Sa pead oma isa ja ema austama, et su elupäevi pikendataks
sellel maal, mille Issand, su Jumal, sulle annab!
13Sa ei tohi tappa!
14Sa ei tohi abielu rikkuda!
15Sa ei tohi varastada!
16Sa ei tohi tunnistada oma ligimese vastu valetunnistajana!
17Sa ei tohi himustada oma ligimese koda! Sa ei tohi himustada oma
ligimese naist, sulast ega teenijat, härga ega eeslit ega midagi,
mis su ligimese päralt on!"

Kommentaare ei ole: